.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كشف امامزاده قلابي در گيلان

مديركل اوقاف و امورخيريه گيلان گفت: ضريح يك امامزاده قلابي در استان برداشته و مكان آن به حسينيه تبديل شد.

به گزارش شمال نیوزسيدكاظم ميرحسيني اشكوري در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت بدون ذكر محل اين امامزاده جعلي افزود: متوليان اين محل مدعي بودند اين مزار متعلق به يك امامزاده است، اما بررسي‌هاي دقيق و مطالعه شجره نامه‌هاي موجود اين ادعا را رد كرد.
وي تصريح كرد: ضريح نصب شده برروي اين مزار برداشته و در حال حاضر مكان فوق به حسينيه تبديل شده است.
ميرحسيني اشكوري با انتقاد از برخي خرافه پرستي‌ها اظهار داشت: متاسفانه بسياري از عزاداري‌ها توأم با خرافات است كه بايد گويندگان، نويسندگان و علما آن را اصلاح كنند.
به گفته وي شناسايي مكان‌هايي كه در آنها خرافه پرستي رواج دارد در دستور كار اداره كل اوقاف و امورخيريه استان است.
مديركل اوقاف و امورخيريه گيلان تأكيد كرد: بايد با خرافات به شدت برخورد شود زيرا چاه، سنگ و چوب مقدس نيستند و اين خرافات نيز بيشتر در زيارتگاه‌ها قابل مشاهده است.
وي با تشريح چالش‌هاي پيش روي عزاداري‌ها گفت: بزرگترين چالش در عزاداري‌ها استفاده ابزاري از آنها است و همه بايد توجه داشته باشند كه عزاداري هدف نيست بلكه وسيله‌اي است تا به اهداف قيام و نهضت‌هاي اسلامي برسيم.
امام جمعه موقت رشت اعتقادات مردم را بسيار قوي توصيف كرد و افزود: بايد فرهنگ و بينش افراد علاقمند به اهل بيت را طوري بالا ببريم كه به درك صحيح مباحث ديني و اخلاقي توسط آنان منجر شود.
وي با اشاره به ايام فاطميه در تشريح آسيب‌هاي موجود در عزاداري‌ها نيز گفت: تلفيق موسيقي خلاف شرع در عزاداري‌ها و استفاده از ساز، اشعار تحقيرآميز براي اهل بيت(ع) و استفاده از موسيقي‌هاي مبتذل در مداحي‌ها از جمله آفت‌هايي است كه نه تنها ما را به اهداف واقعي اهل بيت نزديك نمي‌كند بلكه خرافه‌ها جايگزين مي‌شوند.
ميرحسيني اشكوري در ادامه از افزايش 150 درصدي موقوفات در 2 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: اين افزايش نشان دهنده احياي موفق موقوفات است.
به گفته وي با تشكيل ستاد احياي موقوفات در استان اين آمار به طور چشمگيري افزايش مي يابد.
مديركل اوقاف و امورخيريه گيلان خاطرنشان كرد: در بخش فعال سازي بقاع نيز هيئت امناي بقاع غيرفعال تغيير و به جاي آنان از جوانان با انگيزه متعهد و پرانرژي استفاده خواهد شد.
اشكوري ادامه داد: گيلان در حال حاضر قريب به 18 هزار موقوفه دارد و بيش از 900 بقعه نيز در استان وجود دارند كه تعداد 600 بقعه فعالند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 خرداد 1387
از اين امامزاده ها زياد است . كاش فكري به حال آنها هم مي شد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.